Dag 8 en 9 Lake Powel en Bryce Canyon

15 juni 2015 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Na wederom te zijn gewekt door een heerlijk zonnetje, zijn we naar Antilope Canyon gereden. Het is een smalle kloof waar door de inval van het zonlicht fantastische kleuren ontstaan op het rode gesteente. Onze gids wist precies hoe we de camera moesten instellen om de mooiste foto's te krijgen en dat is gelukt. Adembenemend om te zien wat de natuur allemaal voor moois te bieden heeft. Na dit avontuur zijn we naar de Horseshoe Band gereden, hier slingert de Colorado rivier zich als een hoefijzer door de Canyon. Het was een behoorlijke trip/klim om er te komen maar het was de moeite waard. Na deze inspanningen zijn we teruggegaan naar onze Camping en hebben er nog lekker aan het zwembad gelegen. Wat wel lastig was, was dat onze camping in 2 verschillende staten met 1 uur tijdverschil lag. Dit zorgde er soms voor dat wij beiden 2 verschillende tijden op onze telefoons hadden. Na een heerlijke BBQ hebben we moe maar voldaan ons mandje opgezocht. Vandaag zijn we naar Bryce gereden, een rit met een totaal ander landschap. Veel groen en mooie weiden. Bryce is geen echte Canyon maar een plateau waarin de natuur door erosie allerlei zgn Hooders zijn ontstaan. Dit lijken allemaal losstaande pilaren maar ze zijn toch met elkaar verbonden.Ook hier hebben we moeten klauteren voor het mooiste uitzicht, maar ook deze keer was het de moeite waard.Morgen gaan we wandelen naar de bodem  van de Canyon.Een flinke uitdaging voor 2 vijftigers maar het gaat lukken.