Dag 6 Grand Canyon

13 juni 2015 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Een dagje later want we waren niet online ! Vanuit Needles zijn we vroeg in de ochtend vertrokken naar de Grand Canyon. Onderweg niet allen maar de Highway gevolgd, maar een heel stuk van de historische Route 66 gereden. Het plaatsje Oatman onderweg is in oude stijl gehouden met kleine winkeltjes, houten saloons, ezeltjes die gewoon door de straten lopen etc.., erg leuk om te zien. Halverwege de middag komen we aan bij Het Grand Canyon National Park, hier kopen we gelijk een Nationale Parkenpas, want we gaan de komende tijd nog meer parken bezoeken. Onze camping ligt midden in het park zelf De Mather Campground. Wat een mooie plek om te kamperen en wat een ruime plaatsen, ieder met een eigen picknicktafel en een eigen vuurplaats. Je hoort er helemaal niets alleen de geluiden uit het bos. De rest van de middag en avond bezoeken we de South Rim van de Canyon, het ene uitzicht is nog adembenemender dan het andere, je kunt foto's blijven maken als je wil. Tegen 20 uur werd de zonsondergang verwacht, maar door het bewolkte weer hebben we die niet zo kunnen ervaren zoals voorspeld. 's avonds werd het erg fris waardoor we binnen in de camper zijn gebleven de rest van de tijd. Zonde van de mooie plek, maar morgen nog een dag.